Groot succes Tuinzaken Retail Experience

Groot succes Tuinzaken Retail Experience

Van 17 februari tot 19 februari was de jaarlijkse TRE beurs. Baltus Bloembollen was ook weer van de partij. Op de TRE beurs staan de toonaangevend leveranciers uit de tuin retail. Benieuwd hoe onze eigen sales team het ervaren heeft?
Ellen Hazelaar: "Op de beurs zijn wij zelfs wederom genomineerd voor Groen Buiten”.

 

 

De beurs begint spectaculair met een diner en een gala. Op het gala zijn naast de leveranciers ook de eigenaren, managers en inkopers van de tuincentra aanwezig.

Het doel voor ons is om op de beurs onze nieuwe concepten aan de klanten te laten zien. Dit jaar hadden ze weer een aantal nieuwe concepten, zoals een uniek jaarrond bloembollen en zaden concept.
In afwachting op wat de inkopers ervan vonden hebben zij het concept gepresenteerd. De reacties waren zo positief dat dit concept in het najaar assortiment opgenomen gaat worden en verder uitgewerkt wordt.

“Baltus blijft niet achter op ecologisch en biologisch gebied”.

 

Daarnaast hebben ze een nieuw concept ontwikkeld voor aardappelen en is er een nieuw biologisch concept. Dit is gericht op eten uit eigen tuin, zoals aardbeien, knoflook en uien. 

Op de beurs hebben ze met veel bestaande klanten gesproken. Ellen Hazelaar:

 “Op de beurs spreek je mensen die wij normaal een order/offerte toesturen.
Het is leuk om ook een beeld erbij te krijgen. Dit zorgt voor meer betrokkenheid en dat is ook belangrijk”.

 

Naast de bestaande klanten hebben zij ook nieuwe klanten geworven, tevens is er contact gelegd met internationale ketens.
Op de vraag wat het hoogtepunt was van de beurs gaven ze beiden een ander antwoord. Ellen stipte aan dat ze zelfs genomineerd waren voor Groen Buiten. Dit is een prijs voor het meest innovatieve bedrijf dat goed doorontwikkeld, gericht op producten voor buiten. John Smit:

“Wij hebben zelfs de voorkant van het AD gehaald met de beurs, wat een eer”.

 

Een persoonlijk visie welk we met het sales team de komende jaren na zullen streven is:

“Continu innovatief en extreem klantgericht”

 

Tuinzaken retail experience

Winkelconcepten voor de optimale klantbeleving

De klantbeleving staat centraal in de ontwikkelingen die we doorvoeren op de winkelvloer. Het is niet alleen belangrijk om de aandacht trekken van de consument, maar ook om de juiste informatie te bieden zodat de consument tot aankoop overgaat. Neem de consument mee in uw verhaal en durf keuzes te maken in het juiste assortiment. Op deze manier kunnen wij gezamenlijk de consument inspireren, maar bovenal vermaken. Bloembollen zijn wel degelijk hot! U moet ze alleen wel durven tonen! Daar zien wij onze toegevoegde waarde. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag meer informatie aan